Une toute nouvelle mise à jour vient d'être déployée sur la bêta d'Overwatch. Elle implémente une fonctionnalité très attendue par l'ensemble des joueurs. Il s'agit, en effet, de la possibilité d'utiliser le mode parties classées. Ce mode de jeu n'était pas sûr d'être ajouté avant la sortie officielle du jeu le 24 mai prochain. Les bêta-testeurs seront donc ravis de pouvoir utiliser cette fonctionnalité appelée « Parties compétitives ».
À cela, Blizzard met à disposition aussi de nouveaux skins légendaires pour les héros, et un tout nouvel équilibrage. Nous pourrons aussi souligner le remplacement de la célébration de Tracer posant un souci dernièrement.
Les parties compétitives
Les parties compétitives, ou classées, débarquent dans Overwatch. Afin de pouvoir prendre part à la compétition, votre compte doit être de niveau 25 minimum. Tous les mois, une nouvelle saison est proposée. Il est possible de prendre part à ce mode de jeu en solo ou en groupe.
Menu des parties compétitives dans Overwatch
Progression dans les parties compétitives
Bien que nous n'ayons pas d'informations supplémentaires à ce sujet, il existe 5 rangs bien précis dans le mode compétitif. Vous retrouvez votre rang actuel, dans la partie « Carrière ». Vous pouvez gravir les rangs en remportant des parties dans ce mode de jeu :
Rang Challenger : palier par lequel vous débutez. Une victoire vous rapporte 20 points. Vous ne perdez pas d'xp après une défaite au palier Challenger.
Rang Advanced
Rang Expert
Rang Maître
Rang Héroïque
Écran de chargement partie compétitive
Apogée de saison
Jouer la map en attaque et en défense
Afin de remporter des points dans le classement, vous devez impérativement jouer la partie pour laquelle vous êtes engagés en mode attaque et en mode défense. Ne quittez pas la partie lors de votre première victoire, car celle-ci ne comptera pas pour votre progression dans le classement. En cas d'égalité, une dernière confrontation la « Mort subite »aura lieu sur une map Contrôle.
Toutefois, le cas diffère pour les maps de contrôle, comme la Tour de Lijiang, puisque à ce moment là vous devez remporter 3 manches afin de faire progresser votre classement.
Les nouveaux skins légendaires
De nouveaux skins légendaires font leur apparition sur la bêta d'Overwatch. Originaux, ils vous permettront d'ajouter une touche personnelle à vos héros. Notez que les skins légendaires issus du bonus de l'Edition Origin sont disponibles.
Faucheur skin légendaire Médecin de peste
Skin légendaire Bastion Robotronique
Skin légendaire Chacal Bouffon
Skin légendaire Chacal Cul-terreux
Skin légendaire Chacal Épouvantail
Skin légendaire Chopper insulaire
Skin légendaire Chopper Appât à requin
Skin légendaire Fatale Chasseresse
Skin légendaire Fatale Comtesse
Skin légendaire Lùcio Hockey
Skin légendaire Lùcio The great one
Skin légendaire Genji Épervier
Skin légendaire Mei Chasse au Yéti
Skin légendaire Mei abominable
Skin légendaire Pharah Raptorion
Skin légendaire Phara Oiseau de foudre
Skin légendaire Reinhardt Stein
Skin légendaire Zarya Arctique
Skin légendaire Zarya Front sibérien
Skin légendaire D.Va Scavenger
Skin légendaire D.Va Mouche à miel
Nouvelle célébration de Tracer
Tracer dispose d'une nouvelle pose dans la catégorie célébrations « Clin d'oeil ». Celle-ci remplace donc l'ancienne que vous connaissiez sous le nom de « Qu'est-ce que tu regardes ».
Nouvelle célébration de Tracer dans Overwatch
Nouveautés pour l'interface
Vous pouvez désormais choisir le type de réticule de votre arme ainsi que la couleur qui s'affichera en jeu.
Nouvelle publicité pour le jeu dans l'écran principal d'Overwatch
A new beta patch is now live. Read below to learn about the latest changes.
To share your feedback, please post in the Beta Feedback forum.
For a list of known issues, visit our Beta Bug Report forum.
Please note that some changes may not be documented or described in full detail.
PATCH HIGHLIGHTS:
New Play Mode: Competitive Play
Earned some battlefield experience and ready to step up your game? Prepare to prove yourself in Competitive Play! Designed for those seeking a more serious challenge, Competitive Play is our new game mode in which players can compete and “rank up” through a series divisions and tiers in monthly seasons.
To join a Competitive Play game, select “Play” from the main menu and then select “Competitive Play.” You can queue up for Competitive Play games solo or in a group (of any size), and the system will do its best to match you against other players who’ve also queued solo or against players in similarly sized groups.
Please note that you must be at least level 25 in order queue for Competitive Play.
GENERAL:
Progression Rewards
Several new sprays, player icons, and voice lines have been added
Some of the less popular sprays and voice lines have been removed
New Legendary skins have been added for several heroes:
“Gearbot” Bastion
“Junebug” D.Va
“Scavenger” D.Va
“Sparrow” Genji
“Fool” Junkrat
“Hayseed” Junkrat
“Scarecrow” Junkrat
“Breakaway” Lúcio
“Slapshot” Lúcio
“Abominable” Mei
“Yeti Hunter” Mei
“Raptorion” Pharah
“Thunderbird” Pharah
“Plague Doctor” Reaper
“Stonehardt” Reinhardt
“Islander” Roadhog
“Sharkbait” Roadhog
"Commando: 76” Solider:76
“Night Ops: 76” Soldier: 76
“Comtesse” Widowmaker
“Huntress” Widowmaker
“Arctic” Zarya
“Siberian Front” Zarya
Leaving Games
Leaver Penalty
If a player’s game completion percentage falls below our required threshold, they will now receive a warning message (this percentage is calculated based on their 20 most recent games)
If that players continues to leave games after receiving this warning, they will incur a 75% XP penalty for future games
This penalty will be removed once the player raises their game completion percentage above our required threshold
(again, this percentage is calculated based on their 20 most recent games)
Play Interactivity
Players who are in the team spawn room and have selected a hero will no longer be removed for inactivity until 45 seconds after a game has started
Players actively browsing heroes in the “Assemble Heroes” selection screen will no longer be considered inactive
Removed initial warning message displayed after leaving a game
Note: Competitive Play will have additional rules and penalties for leaving games
Technical Updates
Network Graph
You can now enable a network graph while in-game to help diagnose client networking issues
Hit CTRL+SHIFT+N to toggle the network graph on or off
Network Quality Status Icons
The client will now pulse network status icons when packet loss or a network stream stall is detected
You can disable these icons from the Gameplay settings menu
High Bandwidth Custom Game Option
You can now enable a high bandwidth mode for Custom Game, changing the client update rate from 20.8Hz to 62.5Hz
Improved the regularity of player commands being sent from the client to the sever
Reduced the maximum rewind time allowed on behalf of high-latency players
Note: High-latency players will now extrapolate and potentially mispredict as a result
MAP BALANCE CHANGES:
Control Maps
Each round now has a unique name
Rounds are now shuffled in random order
Ilios
Minor revisions to art and collision have been made throughout the map
Lijiang Tower
The control point room in the Garden has been enlarged
The pillars in the Control Center have been removed and two new walls have been added
Route 66
Revised first tunnel on the left outside of the starting attacker spawn
Removed ability for players to enter the hanging train above the starting attacker spawn
Further adjusted payload size to ensure all heroes can move around it in narrow locations
Significant revisions to collision have been made throughout the map
HERO BALANCE CHANGES:
Mei
Ice Wall
Can now be destroyed early by activating the ability again
Developer comments: This is a simple quality-of-life change that helps Mei have better control of her Ice Wall.
Mercy
Caduceus Blaster
Now automatically reloads when not in use
Caduceus Staff
Players can now swap between healing beam and damage beam without losing the beam’s targe
t
Guardian Angel
Range increased slightly
Cooldown decreased from 2 seconds to 1.5 seconds
Will now destroy environmental objects when you come in contact with them
Can now be cancelled by using the ability again
Developer comments: Some quality-of-life improvements for Mercy players, as well as overall improvements to Guardian Angel. We think the changes will help her reliability and survivability when she is the middle of a firefight.
Symmetra
Photon Shield
Shield amount reduced from 50 to 25
Developer comments: We feel that Symmetra's win rate is still too high at all levels of play. We want to do a pretty big swing here to see how it impacts her overall. This is a significant change that we'll be monitoring closely.
Torbjörn
Rivet Gun
Now automatically reloads when not in use
Developer comments: Similar to the pistol change for Mercy, this is a simple quality-of-life change that helps streamline using multiple weapons.
USER INTERFACE:
Career Overview
Reorganized the statistics on the Main Overview, Hero Comparison, and Hero Statistics pages
Averages shown are now per game averages, updated from per minute
Game Options
An option to select custom crosshairs has been added
The following hero-specific options are now available:
Genji
Automatically climb walls
Hanzo
Automatically climb walls
Junkrat
RIP-Tire: Automatically climb walls
Mercy
Toggle Beam Connection
Reinhardt
Toggle Barrier
Soldier: 76
Hold to Sprint
Widowmaker
Toggle Zoom
Mouse Sensitivity While Zoomed
Mouse sensitivity scale has been reset and re-calibrated
Spectating
Several polish updates have been made to Spectator Mode
BUG FIXES:
Maps
Fixed an issue on Watchpoint: Gibraltar that allowed players to access out of map areas
Fixed an issue where leaver penalties were being incorrectly applied to an account